czwartek, 24 stycznia 2013

Dobry film!!!


Kiedy ostatnio zdarzyło Wam się obejrzeć film mądry, wzruszający, pouczający? Wśród niezliczonej liczby produkcji, naprawdę ciężko znaleźć coś wartego uwagi i czasu. A jednak zdarzają się takie filmy, po obejrzeniu których wiemy, że czasu nie zmarnowaliśmy. Co więcej, dzięki niemu zastanowiliśmy się nad wartościami, życiem, otaczającymi ludźmi. Poświęciliśmy chwilę na rozmowę, zadumę…
Taki film, zupełnym przypadkiem, obejrzałam wczoraj. „Chłopiec z latawcem”.

                                                

                                                 

                                                

                                                 

                zdjęcia z filmweb.pl


Film powstał w oparciu o książkę i jak twierdza niektórzy, wersja papierowa jest lepsza. Ja jednak rozpoczęłam od filmu, więc nie mam porównania. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że trafiłam na film podczas przerzucania kanałów i zainteresował mnie na tyle, że już więcej nie przełączałam i nie szukałam czegoś innego.

Historia dwóch chłopców, ich przyjaźni, wartościach, honorze, oddaniu. Jak to w życiu, jeden skoczyłby za drugiego w ogień, a temu drugiemu brakuje odwagi na takie czyny… Pewne wydarzenie sprawia, że chłopcy zostaję rozdzieleni i wiodą życie w odległych od siebie krajach. Po 20 latach następuje zwrot akcji. Ten, któremu brakowało honoru i odwagi ma okazję odkupić czyn, którego dopuścił się jako dziecko…

Historia rozgrywa się w Afganistanie lat 70., później przenosimy się do roku 2000, gdzie obserwujemy sprzeczne światy i wartości – Amerykę, Afganistan i Pakistan. Rzeczywistość ukazana na ekranach może przerażać, ale zapewne daje do myślenia a to niezwykle ważna funkcja filmu.

Amerykański dramat obyczajowy z 2007 roku na podstawie powieści Khaleda Hosseiniego „Chłopiec z latawcem”.

1 komentarz: